#magyar film

A szocializmus nem retró, hanem orwelli – interjú Fabricius Gáborral
 

A szocializmus nem retró, hanem orwelli – interjú Fabricius Gáborral

Első készülő nagyjátékfilmje tudatosan veti le magáról a lángosromantikát, a Trabant-nosztalgiát, és minden olyan retró dolgot, amelyet mosolyogva köt össze az ember a szocializmussal. Fabricius Gábor Eltörölni Frankot című, 434 millió forintból megvalósuló drámája, mint mondja, szembenézés mindazzal, ami a Kádár-korszak valójában volt. A politikai pszichiátria sötét bugyraiba kalauzol.


Kocsis Ágnes: Az, hogy tönkretesszük a Földet, hatással van a kapcsolatainkra is
 

Kocsis Ágnes: Az, hogy tönkretesszük a Földet, hatással van a kapcsolatainkra is

Úgy volt, hogy Kocsis Ágnes következő mozifilmjét, az Édent a rotterdami világpremier után nálunk is bemutatják tavasszal. A világjárvány azonban, mint minden más területen, itt is keresztülhúzta a számításokat. Pedig talán minden korábbinál aktuálisabb mindaz, amit a film érint: az elmagányosodás, az elmélyült koncentrációra való képességünk fokozatos elvesztése, a környezet, amelyet mi tettünk a saját magunk számára ellenséggé. És hogy miként kapcsolódik mindehhez Szécsi Pál? A végén az is kiderül. A rendezővel beszélgettünk.


Ha Matyi, akkor Rákosi
 

Ha Matyi, akkor Rákosi

Az első színes magyar film, a Ludas Matyi pártállami filmgyártás első nagy dobása volt. Hetven éve mutatták be.

HVG HVG



Hogyan boldogul ma a magyar filmgyártás Andy Vajna nélkül?
 

Hogyan boldogul ma a magyar filmgyártás Andy Vajna nélkül?

Az egy éve elhunyt filmügyi biztos, üzletember és producer halála utáni időszakot szervezeti zűrzavar jellemezte, vezetők távoztak, a támogatásokról ítélkező szakmai Döntőbizottság kétszer lecserélődött, a Magyar Nemzeti Filmalap pedig meg is szűnt eddigi formájában. Megnéztük, hogy a Vajna halálát követő egy évben hogyan alakult át a filmgyártás struktúrája.

Csatlós Hanna – Czeglédi Fanni Csatlós Hanna – Czeglédi Fanni

Hogy teljesítettek a Vajna-korszak utolsó produkciói?
 

Hogy teljesítettek a Vajna-korszak utolsó produkciói?

Arra a kérdésre, hogy milyen a magyar filmgyártás az egy évvel ezelőtt elhunyt Andy Vajna nélkül, legkorábban idén vagy jövőre fogunk tudni válaszolni. A filmeknél a döntéstől a bemutatóig akár két-három év is eltelhet, így a tavaly mozikba kerülő és a jelenleg is készülő alkotások még mind a Vajna-rendszer filmjeinek tekinthetők. Megnéztük, mit értek el.

Csatlós Hanna – Czeglédi Fanni Csatlós Hanna – Czeglédi Fanni

A modern civilizációra allergiás ez a nő
 

A modern civilizációra allergiás ez a nő

Teljes izolációban él, emiatt rendkívül magányos Kocsis Ágnes új filmjének főszereplője. Az Éden világpremierje, és egy másik magyar film, az Üres Lovak nyugat-európai bemutatója, a rangos rotterdami filmfesztiválon lesz. Az Édent tavasszal mutatják be a magyar mozik.

hvg.hu hvg.hu




„Attól zengett a média, hogy az elkövető hányszor és hova nyúlt be, miközben nem ez a lényeg”
 

„Attól zengett a média, hogy az elkövető hányszor és hova nyúlt be, miközben nem ez a lényeg”

Egy zeneiskola idős karmestere zaklatja a 14 éves csellista lányt. Nagy Zoltán első nagyjátékfilmje, a Szép csendben az első olyan magyar film, amely megkapta a Me Too mozgalom láthatatlan hitelesítő pecsétjét, hiszen a produkció már a poszt-Weinstein- és a poszt-Marton László-érában született. Mivel témája megint nagyon aktuális, a filmre nagy figyelem irányul, de a kritikai fogadtatás elég vegyes. Például azért, mert bármennyire is indokolná a téma, és számítana rá a néző: az alkotásban nem látunk illetlen helyekre eltévelyedett ujjakat, nincs erőszakos bugyiráncigálás, nincsenek obszcén szavak. Hogy miért nem, arról Nagy Zoltán rendezővel beszélgettünk.








Film készül Hosszú Katinkáról
 

Film készül Hosszú Katinkáról

Az idén januártól működésbe lendült Nemzeti Filmintézet filmgyártási támogatást ítélt meg egy Hosszú Katinkáról szóló dokumentumfilmnek, egy Trianonnal foglalkozó produkciónak, és készül a Nyócker! alkotójának új családi animációs filmje is.

hvg.hu hvg.hu