Thuróczy Szabolccsal készül film az apává válás rögös útjáról
A Szia, Életem! című magyar filmet a napokban elkezdik forgatni.
A Szia, Életem! című magyar filmet a napokban elkezdik forgatni.
Első készülő nagyjátékfilmje tudatosan veti le magáról a lángosromantikát, a Trabant-nosztalgiát, és minden olyan retró dolgot, amelyet mosolyogva köt össze az ember a szocializmussal. Fabricius Gábor Eltörölni Frankot című, 434 millió forintból megvalósuló drámája, mint mondja, szembenézés mindazzal, ami a Kádár-korszak valójában volt. A politikai pszichiátria sötét bugyraiba kalauzol.
Szokatlan trailer készült Hajdu Szabolcs hamarosan online debütáló filmjéhez.
Úgy volt, hogy Kocsis Ágnes következő mozifilmjét, az Édent a rotterdami világpremier után nálunk is bemutatják tavasszal. A világjárvány azonban, mint minden más területen, itt is keresztülhúzta a számításokat. Pedig talán minden korábbinál aktuálisabb mindaz, amit a film érint: az elmagányosodás, az elmélyült koncentrációra való képességünk fokozatos elvesztése, a környezet, amelyet mi tettünk a saját magunk számára ellenséggé. És hogy miként kapcsolódik mindehhez Szécsi Pál? A végén az is kiderül. A rendezővel beszélgettünk.
Hajdu Szabolcs hamarosan online debütáló új filmjének ugyanaz a címe, mint Vitézy László 1979-es alkotásának.
A Post Mortem forgatása tavaly februárban fejeződött be, és azóta folynak az utómunkák.
Noah Wyle, a Vészhelyzet című sorozat egykori jól ismert Carter doktora, nemrégiben alapított produkciós cége, a Slippery Moon Productions a Warner Bros. TV-vel közösen minisorozatot fejleszt Till Attila Tiszta szívvel című filmjéből.
Az első színes magyar film, a Ludas Matyi pártállami filmgyártás első nagy dobása volt. Hetven éve mutatták be.
Az egy balul elsült postarablásáról szóló film, a Wartburg 2016-ban elnyerte a Kusturica által alapított filmfesztivál fődíját.
Elindult Madarász Isti második játékfilmjének, a fantasztikus elemekkel átszőtt Átjáróháznak a forgatása.
Az idén januártól működésbe lendült Nemzeti Filmintézet filmgyártási támogatást ítélt meg egy Hosszú Katinkáról szóló dokumentumfilmnek, egy Trianonnal foglalkozó produkciónak, és készül a Nyócker! alkotójának új családi animációs filmje is.
Az Akik maradtak főszereplője is felkerült a Variety magazin tíz figyelemre méltó tehetséges európai filmest bemutató idei listájára. A művészek tiszteletére a Berlini Nemzetközi Filmfesztiválon fogadást tartanak.
Az egy éve elhunyt filmügyi biztos, üzletember és producer halála utáni időszakot szervezeti zűrzavar jellemezte, vezetők távoztak, a támogatásokról ítélkező szakmai Döntőbizottság kétszer lecserélődött, a Magyar Nemzeti Filmalap pedig meg is szűnt eddigi formájában. Megnéztük, hogy a Vajna halálát követő egy évben hogyan alakult át a filmgyártás struktúrája.
Arra a kérdésre, hogy milyen a magyar filmgyártás az egy évvel ezelőtt elhunyt Andy Vajna nélkül, legkorábban idén vagy jövőre fogunk tudni válaszolni. A filmeknél a döntéstől a bemutatóig akár két-három év is eltelhet, így a tavaly mozikba kerülő és a jelenleg is készülő alkotások még mind a Vajna-rendszer filmjeinek tekinthetők. Megnéztük, mit értek el.
Teljes izolációban él, emiatt rendkívül magányos Kocsis Ágnes új filmjének főszereplője. Az Éden világpremierje, és egy másik magyar film, az Üres Lovak nyugat-európai bemutatója, a rangos rotterdami filmfesztiválon lesz. Az Édent tavasszal mutatják be a magyar mozik.
A dráma- és forgatókönyvírónak a laptopját és a külső adathordozóját lopták el, mialatt ő egy céges karácsonyi rendezvényen volt.
A televíziós bemutató december végén lesz, mozikban csak exkluzív vetítések keretében lehet majd megnézni az ötvenes évek Magyarországán játszódó filmet.
A Nemzetközi Emmy-díjra a legjobb tévéfilm kategóriában jelölt Trezor egy mese 1956-ból. Anger Zsoltot még órákig el tudnánk nézni a bankrabló lakatos-kisember szerepében, de hogy egyetlen nap alatt kigyógyítható lenne a Sztálin-imádó kommunista…? Azt a külföldi közönségnek még talán, de nekünk már nehéz bemesélni.
Egy zeneiskola idős karmestere zaklatja a 14 éves csellista lányt. Nagy Zoltán első nagyjátékfilmje, a Szép csendben az első olyan magyar film, amely megkapta a Me Too mozgalom láthatatlan hitelesítő pecsétjét, hiszen a produkció már a poszt-Weinstein- és a poszt-Marton László-érában született. Mivel témája megint nagyon aktuális, a filmre nagy figyelem irányul, de a kritikai fogadtatás elég vegyes. Például azért, mert bármennyire is indokolná a téma, és számítana rá a néző: az alkotásban nem látunk illetlen helyekre eltévelyedett ujjakat, nincs erőszakos bugyiráncigálás, nincsenek obszcén szavak. Hogy miért nem, arról Nagy Zoltán rendezővel beszélgettünk.
A 60. születésnapját ünneplő színész-rendező nem zárkózik el attól a lehetőségtől, hogy egyszer még színházigazgató legyen, de előbb örülne annak, ha a Ványa bácsit vagy Az ügynök halálát "kidobná a gép". Bár a piac inkább Rudolf Péter humorára vevő, ő vágyna a drámai szerepekre.